Z radością gościliśmy prawie 30 nauczycieli z różnych części Polski. Warsztaty były okazją do spotkania się zarówno z nauczycielami, którzy współpracują z nami już od wielu lat i brali udział w kilku projektach, jak i tymi, którzy dopiero zaczynają geofizyczną przygodę. Spotkanie rozpoczęło się wprowadzeniem do projektu Carbon ACT oraz prezentacją raportu z analizy podstawy programowej w celu włączenia tematu zmiany klimatu do praktyki szkolnej.
Dr Artur Szkop z Zakładu Fizyki Atmosfery wystąpił z prelekcją pt. „Energetyka bezpieczna dla klimatu”, a następnie dr Agata Goździk z Działu Komunikacji i Edukacji Naukowej przedstawiła „Prawdy i mity o zmianie klimatu”.
Celem warsztatów było opracowanie scenariuszy zajęć dotyczących zmiany klimatu, które będą testowane najpierw w szkołach autorów, a następnie w szkołach pozostałych nauczycieli biorących udział w projekcie. Wybrane scenariusze zajęć zostaną przetłumaczone na angielski i pozostałe języki partnerów projektu i udostępnione nauczycielom w całej Europie w formie katalogu scenariuszy Carbon ACT.
Projekt CARBON ACT ma na celu wywarcie szeroko zakrojonego wpływu na edukację dotyczącą zmiany klimatu i zrównoważonego rozwoju poprzez opracowanie zestawu przykładowych praktyk i wytycznych, które będą wspierać nauczycieli w ich działaniach edukacyjnych i wpływać na politykę i badania na poziomie strukturalnym.
Bardzo dziękujemy wszystkim uczestnikom za aktywny udział i zaangażowanie w projekt włączania zmian klimatu do praktyki szkolnej. Czekamy na efekty Państwa pracy oraz o relacje z testowania materiałów w szkołach.
//wp_enqueue_style ('owl-carousel', get_template_directory_uri().'/assets/src/js/owl/assets/owl.carousel.min.css'); //wp_enqueue_style ('owl', get_template_directory_uri().'/assets/src/js/owl/assets/owl.slider.css'); //wp_enqueue_script ('owl', get_template_directory_uri().'/assets/src/js/owl/owl.carousel.min.js'); //wp_enqueue_script ('owl-slider', get_template_directory_uri().'/page-blocks/banner-slider/js/block.js'); ?>