Wydarzenia

17.022016

JESTEŚMY LIDEREM W HORYZONT 2020

EduArctic- Innovative educational program attracting young people to natural sciences and polar research uzyskał finansowanie UE

O projekcie 

Tytuł: Edu-Arctic – Innovative educational program attracting young people to natural sciences and polar research
Program: Horyzont 2020
Czas: 36 miesięcy,
budżet ok. 1,8 mln EUR

6 partnerów

1 Institute of Geophysics Polish Academy of Sciences (KOORDYNATOR)
2 American Systems Ltd. (AS) PL
3 Norwegian Institute of Bioeconomy (NIBIO) NOR
4 Faroe Islands Nature Investigation (FINI) DK
5 Université de Versailles Saint-Quentin-en-Yvelines (UVSQ) FR
6 Arctic Portal (AP) ISlandia 

Ogólnym celem projektu EDU-ARCTIC jest adaptacja/wymiana innowacyjnych praktyk edukacyjnych w nauczaniu przedmiotów ścisłych w Europie. EDU-ARCTIC zapewni specjalny program, który pozwoli na wzmocnienie poziomu nauczania przedmiotów ścisłych w Europie. EDU-ARCTIC udostępni innowacyjne narzędzia online aby pomóc w interaktywnej edukacji i umożliwić właczenie badań rejonów polarnych,do sytemów edukacji w całej Europie. Projekt jest adresowany do młodzieży w wieku 13-20 lat oraz ich nauczycieli.
Projekt zawiera 5 głównych komponentów:
  • Webinaria( transmisje on-line ze stacji polarnych). Treść seminariów zostanie dostosowana do programów nauczania na wszystkich poziomach;
  • "Polarpedia" - encyklopedia on-line z wyrażeniami naukowymi, materiałami edukacyjnymi, słownikami, prowadzona w 5 językach;
  • Konkursy arktyczne - dla uczniów z całej Europy, gdzie nagrodą  będzie min. udział w wyprawach polarnych;
  • System monitoringu - monitoring fenologiczny prowadzony w okolicach szkół, z możliowścią rejestracji i dostępu do gromadzonych danych;
  • Warsztaty i szkolenia dla nauczycieli - w ramach EduArctic powstanie nowatorski program nauczania, który pozwoli nauczycielom wdrażać efekty pracy naukowej do pracy z uczniami.

Bezpośredni kontakt uczniów z naukowcami poprzez transmisje on-line, udział w konkursach, monitoring przyrodniczy, pomoże rozwinąć w młodych ludziach pasję i zaplanować przyszłą karierę naukową w dziedzinie nauk matematyczno-przyrodniczych.